15

Zajęcia poprowadzi Michał Rzepka - reżyser teatralny, instruktor, wykładowca. Współpracuje z wieloma polskimi teatrami min. Teatr im. St. Jaracza w Olsztynie, Teatr Mały w Łodzi, czy Teatr Studyjny w Łodzi. Prowadzi szkolenia z zakresu emisji głosu, autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, a także warsztaty teatralne i szkolenia dla aktorów. 

Najważniejsze elementy szkolenia:

  • Prawidłowe używanie głosu
  • Główne elementy pracy nad głosem
  • Barwa, wysokość oraz głośność – odbicie naszych emocji oraz wskaźnik naszego stanu psychicznego i fizycznego samopoczucia

Praktyczna część warsztatu koncentrować się będzie wokół:

  • Poznania podstawowych ćwiczeń oddechowych
  • Nauki świadomego używania oddechu przeponowego
  • Pokazania, jak wykorzystywanie technik relaksacji może pozytywnie wpłynąć na rozwijanie możliwości głosowych.
  • Kreatywnego podejście do własnego głosu: odkrywania ukrytych możliwości i skali swojego głosu.
  • Wykonywania ćwiczeń rytmicznych, budowania prostych struktur wokalnych.
  • Jak używać głosu, tak aby usprawnić codzienną komunikację.
  • Jak różnicować wysokość głosu tak aby słuchacze chcieli nas słuchać i dobrze rozumieli nasz komunikat
  • Jak zmieniać tempo mówienia oraz dostosowywać je do sytuacji
  • Jak dostosowywać barwę głosu do wypowiadanej treści.
  • Jak uzyskać odpowiednią siłę głosu
  • Jak pracować nad intonacją tak, aby brzmieć pewnie i przekonywująco

Uczestnicy poprzez wykonywane ćwiczenia nauczą się  uruchamiać głos, tak aby być bardziej interesującym i wiarygodnym dla odbiorców, czyli:

  • Uzyskają świadomości własnych błędów artykulacyjnych (ćwiczenia dykcyjne).
  • Nauczą się co zrobić, aby głos „nie drżał” i uzyskał odpowiednią do sytuacji i otoczenia „donośność” (ćwiczenia z emisji głosu).

 Szkolenia prowadzone są aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności.

 Wybrane metody używane podczas szkolenia:

  • krótkie ćwiczenia (gry, mini symulacje) wprowadzające w poszczególne etapy i tematy szkolenia;
  • krótkie wykłady, wprowadzające i podsumowujące zagadnienia, systematyzujące pojęcia;
  • analizy przypadków – dyskutowane w małych grupach;
  • scenki ćwiczące umiejętności, rejestrowane kamerą a następnie
  • plenarne dyskusje grupowe analizujące kryteria działań i ich możliwe konsekwencje; 
  • dłuższe symulacje integrujące szereg umiejętności;
  • krótkie ćwiczenia zabawowe, integrujące, odprężające i rozluźniające atmosferę.