15
Zajęcia poprowadzi Michał Rzepka - reżyser teatralny, instruktor, wykładowca. Współpracuje z wieloma polskimi teatrami min. Teatr im. St. Jaracza w Olsztynie, Teatr Mały w Łodzi, czy Teatr Studyjny w Łodzi. Prowadzi szkolenia z zakresu emisji głosu, autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, a także warsztaty teatralne i szkolenia dla aktorów.
Najważniejsze elementy szkolenia:
- Prawidłowe używanie głosu
- Główne elementy pracy nad głosem
- Barwa, wysokość oraz głośność – odbicie naszych emocji oraz wskaźnik naszego stanu psychicznego i fizycznego samopoczucia
Praktyczna część warsztatu koncentrować się będzie wokół:
- Poznania podstawowych ćwiczeń oddechowych
- Nauki świadomego używania oddechu przeponowego
- Pokazania, jak wykorzystywanie technik relaksacji może pozytywnie wpłynąć na rozwijanie możliwości głosowych.
- Kreatywnego podejście do własnego głosu: odkrywania ukrytych możliwości i skali swojego głosu.
- Wykonywania ćwiczeń rytmicznych, budowania prostych struktur wokalnych.
- Jak używać głosu, tak aby usprawnić codzienną komunikację.
- Jak różnicować wysokość głosu tak aby słuchacze chcieli nas słuchać i dobrze rozumieli nasz komunikat
- Jak zmieniać tempo mówienia oraz dostosowywać je do sytuacji
- Jak dostosowywać barwę głosu do wypowiadanej treści.
- Jak uzyskać odpowiednią siłę głosu
- Jak pracować nad intonacją tak, aby brzmieć pewnie i przekonywująco
Uczestnicy poprzez wykonywane ćwiczenia nauczą się uruchamiać głos, tak aby być bardziej interesującym i wiarygodnym dla odbiorców, czyli:
- Uzyskają świadomości własnych błędów artykulacyjnych (ćwiczenia dykcyjne).
- Nauczą się co zrobić, aby głos „nie drżał” i uzyskał odpowiednią do sytuacji i otoczenia „donośność” (ćwiczenia z emisji głosu).
Szkolenia prowadzone są aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności.
Wybrane metody używane podczas szkolenia:
- krótkie ćwiczenia (gry, mini symulacje) wprowadzające w poszczególne etapy i tematy szkolenia;
- krótkie wykłady, wprowadzające i podsumowujące zagadnienia, systematyzujące pojęcia;
- analizy przypadków – dyskutowane w małych grupach;
- scenki ćwiczące umiejętności, rejestrowane kamerą a następnie
- plenarne dyskusje grupowe analizujące kryteria działań i ich możliwe konsekwencje;
- dłuższe symulacje integrujące szereg umiejętności;
- krótkie ćwiczenia zabawowe, integrujące, odprężające i rozluźniające atmosferę.